"Met meer dan 25 jaar ervaring in de muziek- en entertainmentindustrie bestrijkt mijn expertise vrijwel elk aspect van deze business. Door de jaren heen speelde ik in een breed scala van functies vaak een belangrijke rol in het realiseren van vele successen; van artiest tot artist manager, van DJ tot event promoter, van A&R tot managing director, en van het releasen van club anthems tot het scoren van wereldwijde hits. Ik ben constant gedreven door een onwrikbare passie voor muziek, en 'dance' in het bijzonder.

In 1993 tekende ik mijn eerste contract en bracht onder verschillende aliassen muziek uit; variërend van Nederlandstalige rap tot hard house, en vestigde ik mij als een prominente DJ in de Amsterdamse underground scene. In 1999 viel de puzzel op zijn plaats toen ik als jonge A&R bij een dancelabel terechtkwam. Het bracht mijn passie in lijn met een doel dat de basis vormde voor mijn verdere carrière.

Mijn eerste bedrijf startte ik in 2002. Als zelfstandige bedacht en produceerde ik compilatieconcepten voor de majors, verzorgde het labelmanagement voor opkomende artiesten als Don Diablo en Brennan Heart, en deed ik mijn eerste ervaring op als artist manager. Events organiseerde ik in de jaren '90 al op kleinere schaal, maar bouwde dit verder uit tot hét classics festival Wooferland, dat vandaag de dag nog altijd wordt georganiseerd.

Halverwege de 00's begon een nieuw tijdperk voor onafhankelijke labels. Ik vervolgde mijn pad bij Armada/Cloud 9 Music. De dance scene werd eerder gedomineerd door de Engelse en Duitse markt, maar als hofleveranciers van de trance-sound namen de Nederlanders langzaam de scene over. Armin van Buuren werd de #1 DJ van de wereld en dat opende internationaal veel deuren. Cloud 9 Dance groeide vervolgens snel uit tot een volwaardige muziekmaatschappij met eigen successen, zoals onder andere Hardwell, die in 2013 werd uitgeroepen tot 's werelds nummer één DJ, talloze compilatiereeksen, dikke underground tracks, het aankopen van legendarische dance-catalogi, en verschillende hits met onder anderen Jebroer, Cascada, Mr. Polska en Sharon Doorson. De lijst van artiesten is ongekend lang en de projecten liepen zover uiteen als Kinderen voor Kinderen en Angerfist.

Na 12,5 jaar was ik toe aan een nieuwe uitdaging. Die beslissing bracht me in 2019 bij Q-dance/ID&T. Mijn focus lag op het professionaliseren en breder exploiteren van de Q-dance Music labels. De muziekstrategie speelde daardoor een steeds grotere rol in de totale beleving van de shows en de eventmarketing in zijn geheel. Door het uitbouwen van de labels en muziek-ondersteunende showmomenten, zoals Power Hour en de Defqon.1-eindshow, werd Q-dance Music weer dé dominante kracht binnen de hardstyle scene.

Als senior beland je al snel in een rol waar je alleen nog de grote lijnen overziet, een team aanstuurt en aan het ‘trouble-shooten’ bent. In 2025 besloot ik daarom weer voor mezelf te kiezen. Ik wilde niet langer op de automatische piloot mijn trucje doen, maar het innerlijke vuur (waarmee het allemaal begon) weer voelen. Het één-op-één werken met jong talent, maar ook met DJ's en producers die al succes hebben, stelt me in staat juist dat te doen wat mij het best past. Ik combineer mijn creatieve vermogen en gevoel voor intuïtie met mijn zakelijke kennis en gedrevenheid. Ik ervaar betekenis om onafhankelijk de belangen van de artiest te behartigen en om samen hun succes te behalen.

Met een positieve, energieke en authentieke benadering hoop ik een verfrissend perspectief te bieden in een industrie die vaak door ego's wordt gedreven. Geen dikdoenerij, maar oprecht en direct - what you see is what you get.

 

LINKS >